کلاهبرداری با دستکاری در تراکنش‌های کارت خوان‌ هشدار به مغازه داران

کلاهبرداری با دستکاری در تراکنش‌های کارت خوان‌ هشدار به مغازه داران

 

خبرگزاری میزان- بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای که اقدام به جعل اسناد خرید از دستگاه‌های کارت خوان (pos) می‌کردند، خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، ایمان شهسواری بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای که اقدام به جعل اسناد خرید از دستگاه‌های کارت خوان (pos)می‌کردند، خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: متهمان با توجه به اینکه سال‌ها در کار تایپ و تکثیر اشتغال داشته‌اند با شناسایی مغازه هایی که دستگاه کارت خوان را در اختیار مشتریان قرار می داده اند، با تهیه کارت های هدیه با مدارک مجعول ابتدا از فروشگاه های مذکور خرید صوری انجام می داده اند.

وی گفت:سپس اعضای این باند با استفاده از دستگاه فاکس حرارتی و کامپیوتر، نمونه رسید خرید صوری را به مبلغ مورد نظر خود جعل وسپس با مراجعه مجدد به مغازه های مالباخته گان اقدام به خرید هایی با مبالغ میلیونی می کردند.

این مقام قضائی اعلام کرد:اعضاء این باند با مراجعه به یک باب طلافروشی وصرافی در شهر کرمان اقدام به کلاهبرداری به مبلغ حدود یک میلیارد و پانصد میلیون ریال کرده بودند.

شهسواری عنوان کرد:اعضاء این باند توسط مامورین نیروی انتظامی در مشهد دستگیر وبه کرمان منتقل و با قرار بازداشت موقت روانه زندان کرمان شده اند.

وی هشدار داد:واحد های صنفی که دارای دستگاه های کارت خوان می باشند هنگام استفاده دقت لازم را بعمل آورند تا جلوی سوء استفاده کلاهبرداران گرفته شود.