رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد ادامه فعالیت معادن دشت‌نظیر تا پایان امسال در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد ادامه فعالیت معادن دشت‌نظیر تا پایان امسال در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از ادامه فعالیت معادن دشت‌نظیر تا پایان امسال در غرب این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فر در جلسه حل مشکلات معدن و محیط زیست دشت‌نظیر در دفتر رئیس‌کل دادگستری مازندران، اظهار کرد: سه معدن مربوط به دشت نظیر در غرب مازندران تا پایان سال 96 به صورت موقت و به منظور تهیه مصالح شن و ماسه، تا فراهم شدن دو معدن پل ذغال و سرن به فعالیت معدنی خود با رعایت تمام مقررات حفاظت محیط زیست، ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه معادن دشت نظیر وضعیت مناسبی ندارند، تصریح کرد: ارتباطات سازمانی ادارات صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و محیط زیست درباره معادن غرب مازندران، از وضعیت خوبی برخوردار نیست و این عدم هماهنگی، نتایج نامطلوبی را برای مسئولان و مردم در پی داشته که باید برای بهبود این وضعیت چاره اندیشی شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه محیط زیست و صنعت از اهمیت فراوانی در مازندران برخوردار است، تاکید کرد: باید با اولویت حفظ محیط زیست، به حوزه صنعت و معدن توجه ویژه شود.

تقوی‌فرد وضعیت جغرافیای منطقه و محیط آبی و آبزیان را از جمله موارد حائز اهمیت درباره معادن دشت‌نظیر عنوان و تصریح کرد: در رابطه با بحث آبزیان با هرگونه تخلف بدون اغماض، برخورد قانونی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان همیاری و شهرداری های مازندران باید تا تاریخ بیست و هشتم اسفندماه 1396 دو معدن پل ذغال چالوس و سرن تنکابن را برای بهره برداری مصالح ماسه ای آماده کنند و در هر صورت بهره برداری از معادن دشت نظیر از تاریخ بیست و هشتم اسفندماه 1396 ممنوع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: در مدت یک ماه از بیست و پنجم شهریورماه دستگاه سنسور به منظور آزمایش و سنجش میزان آلودگی پساب خروجی واحدهای معدنی دشت نظیر از سوی معادن مربوطه خریداری، نصب و تحویل محیط زیست می‌شود و هر ماه سه بار، میزان آلودگی آب رودخانه سمارود مورد سنجش اداره محیط زیست نوشهر قرار می‌گیرد.

تقوی فرد همچنین از تعهد اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران نسبت به امر نقشه برداری و تهیه نقشه دشت نظیر طی مدت یک ماه با هزینه معادن دشت نظیر خبر داد.