ارائه عملکرد نحوه کمک و امداد رسانی سازمان های متولی در زلزله کرمانشاه به دادستان کل کشور

ارائه عملکرد نحوه کمک و امداد رسانی سازمان های متولی در زلزله کرمانشاه به دادستان کل کشور

 

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه روسای سازمان های هلال احمر و امداد و نجات گزارشی از عملکرد خود در جریان زلزله کرمانشاه را به دادستان کل کشور ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور،حجت الاسلام و المسلمین منتظری در این دیدار با قدردانی از حضور گسترده مردم و مسئولان در کمک به بهبود شرایط زلزله زدگان بر ضرورت ساماندهی کمک های مالی جمع آوری شده از سوی اشخاص و شخصیت های شناخته شده در جریان وقوع حوادثی مانند زلزله  از طریق مراجع ذی ربط تاکید کرد.
دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان در شرایط بحران و بررسی موانع عدم خدمات دهی مناسب در برخی موارد گفت: وجود بی نظمی در مرحله امداد رسانی در بحران هایی مانند زلزله قابل قبول نیست و البته در مرحله اولیه و حساس نجات جان افراد در حوادثی مانند زلزله هم نهایت تلاش و دقت باید انجام شود.
دادستان کل کشور با تقدیر از کمک های مردمی در حوادثی مانند زلزله و به میدان آمدن افراد معروف و شناخته شده در جمع آوری کمک به نفع آسیب دیدگان گفت:جمع آوری پول و کمک های مالی در حوادثی مانند زلزله باید طبق سازو کارهای قانونی صورت گیرد و کمک های جمع آوری شده نیز در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد تا از آن طریق توزیع شود.
دادستان کل کشور افزود:جمع آوری شخصی پول و سایر کمک ها در حوادث طبیعی و توزیع آن بدون حضور و نظارت مراجع قانونی گرچه برخاسته از احساسات انسان دوستانه و قابل تقدیراست اما ممکن است  مشکلاتی را ایجاد  کند و به این جهت باید نحوه خدمت رسانی و جمع آوری کمک های مالی  از طریق افراد مشهور و معروف در جامعه، با نظارت و هدایت سازمان های متولی صورت گیرد.
در این دیدار که رییس سازمان مدیریت بحران کشور،رییس سازمان هلال احمر و رییس سازمان امداد و نجات حضور داشتند؛ گزارشی از روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه به دادستان کل کشور ارائه شد.