مخالفت نمایندگان با بررسی اولویت‌دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری

مخالفت نمایندگان با بررسی اولویت‌دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری

 

 

 

 

نمایندگان مردم در خانه ملت با بررسی اولویت دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری در صحن علنی مخالفت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری در صحن علنی با 104 رأی موافق، 75 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

سلحشوری: گردشگری رابطه مستقیمی با حوزه اقتصاد دارد

براساس این گزارش پروانه سلحشوری در توضیح این موضوع گفت: بحث گردشگری از مباحث مهم کشور بوده و رابطه مستقیمی با حوزه اقتصاد دارد، ضمن اینکه می تواند بیشتر از نفت برای کشور منبع درآمد محسوب شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: تقویت حوزه گردشگری به افزایش تعامل با کشورها کمک می کند، بنابراین بهتر است تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با اولویت در دستور کار بررسی قرار گیرد.

کوهکن: اولویت مجلس با پیگیری پرداخت حقوق به صندوق فولاد باشد نه گردشگری

گفتنی است محسن کوهکن در مخالفت با این بحث گفت: در حال حاضر اولویت های دیگری نیز در کشور وجود دارد که نمونه آن، عدم پرداخت 3 ماه حقوق به 86 هزار نفر از کارکان صندوق فولاد است، بنابراین بهتر است در این شرایط این مباحث در دستور کار قرار گیرد.

کوچکی نژاد: سهم ویژه گردشگری در اشتغالزایی

همچنین جبار کوچکی نژاد در موافقت با این بحث افزود: موضوع گردشگری یک بحث مهم در اقتصاد کشور بوده و سهم ویژه ای در اشتغالزایی دارد. در حال حاضر سهم گردشگری از افرادی که به کشورهای دیگر سفر می کنند 10 میلیون است، اما سهم گردشگران از خارج به داخل حدود 3 میلیون است که باید تقویت شود و این موضوع حکایت از آن دارد که بحث گردشگری در کشور ما مورد توجه نیست، بنابراین این کمیسیون و با اولویت قرار دادن آن در دستور کار می توان به حوزه گردشگری به صورت ویژه پرداخت.