چرا عربستان بر خلاف منافع خود با انتقال پایتخت اسرائیل مخالفت ظاهری کرد

چرا عربستان بر خلاف منافع خود با انتقال پایتخت اسرائیل مخالفت ظاهری کرد

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: حرکات غیرانسانی و ناشایست رژیم صهیونیستی باعث وحدت مسلمانان می‌شود.

 

سید جواد حسینی کیا

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی و واکنش عربستان به این اقدام، اظهار داشت: مخالفت با انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس شریف، یک مطالبه همگانی و اعتراض عمومی مسلمانان جهان است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عربستان در این موضوع فهمید که اگر مخالفت خود را اعلام نکند، اندک جایگاهی که در بین مسلمانان غافل دارد را نیز از دست می‌دهد.

وی افزود: عربستان به نوعی برای اینکه بتواند بخشی از مسلمانان مغفول را با خود همراه کند، در عمل مخالفت ظاهری را ابراز داشت اما در واقع به این موضوع اعتقادی ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ناراحتی جهان اسلام در این خصوص حقیقی است که حرف‌های خود را صراحتا در خصوص مخالفت با انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس را مطرح کرده است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حرکات غیرانسانی و ناشایست رژیم صهیونیستی باعث وحدت مسلمانان می‌شود تا به فرمایش امام برسیم که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه تصمیم عربستان در مخالفت با این کار سیاسی کاری بود تا مخالفت دیگر کشورها و ملت ها را علیه خود نداشته باشد، متذکر شد: جمهوری اسلامی به لحاظ اعتقادی مخالفت خود با انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس را بیان کرد.