جزئیات تغییرات در ساختار وزارت خارجه معاون‌های سیاسی، اقتصادی و حقوقی چه‌کسانی هستند

جزئیات تغییرات در ساختار وزارت خارجه معاون‌های سیاسی، اقتصادی و حقوقی چه‌کسانی هستند

بر اساس دستور وزیر امور خارجه، تغییرات رخ‌داده در وزارتخانه از روز 30 دی ماه اجرایی خواهد شد و طی ماه جاری احکام معاونت‌ها و انتصابات جدید صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (شنبه) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دستور اجرایی شدن آغاز تغییرات ساختار جدید وزارت امور خارجه را ابلاغ کرد.

بر اساس این دستور، تغییرات از روز 30 دی ماه اجرایی خواهد شد و طی ماه جاری احکام معاونت‌ها و انتصابات جدید صادر خواهد شد.

بنا بر اخبار کسب‌شده، سید عباس عراقچی معاونت سیاسی وزارت امور خارجه و غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند احتمالاً به‌عنوان معاون اقتصادی منصوب خواهند شد.

همین‌طور احتمالاً قرار است غلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست سابق نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در معاونت حقوقی وزارت امور خارجه مشغول فعالیت شود.

اسامی معاونت‌ها برای تأیید نهایی به دفتر رئیس جمهوری ارسال شده و در صورت تأیید، به‌زودی احکام آنها صادر خواهد شد.

پیش از این مقامات وزارت امور خارجه از جمله وزیر و سخنگوی این وزارتخانه با اشاره به تحولات در ساختار وزارت امور خارجه اعلام کرده بودند که این تغییرات به‌منظور چابک‌سازی ساختار این وزارتخانه و اهمیت بیشتر به دیپلماسی اقتصادی انجام خواهد گرفت.

در این راستا معاونت‌های میدانی وزارت امور خارجه یعنی معاونت اروپا و آمریکا، معاونت عربی و آفریقا، معاونت آسیا و اقیانوسیه حذف خواهند شد و این معاونت‌ها به سطح مدیرکل خواهند رسید.

کلیه این مدیران‌کل‌ به‌وسیله یک معاونت که "معاونت سیاسی" نامیده می‌شود به وزیر امور خارجه مرتبط می‌شوند و امور از طریق این مدیرکل‌ها دنبال خواهد شد.

تغییرات ذکرشده هنوز نهایی نشده و بعد از تصمیم دفتر ریاست جمهوری از 30 دی ماه عملیاتی خواهد شد.