دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیکشهر گفت با همکاری نهادها و سازمان های مرتبط با پدیده زمین خواری و حفاظت از اراضی میلی، با متخلفان و مجرمان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیکشهر گفت با همکاری نهادها و سازمان های مرتبط با پدیده زمین خواری و حفاظت از اراضی میلی، با متخلفان و مجرمان

محسن گل محمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضاییخبرگزاری میزان، با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی در نیکشهر، گفت: صبح امروز یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی شهرستان نیکشهر دو هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی زمین های رفع تصرف شده بیش از هشت میلیارد ریال بود، افزود: در راستای مقابله با پدیده شوم زمین خواری و صیانت از اراضی ملی جلسات شورای حفاظت اراضی ملی شهرستان نیکشهر به صورت مستمر تشکیل می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیکشهر بیان کرد: مهمترین اهداف شورای حفاظت شهرستان پیشگیری از تخریب اراضی ملی، جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز و تصرف اراضی ملی است.

وی ادامه داد: با همکاری نزدیک دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ادارات منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی و سایر ارگان ها و نهادهای مرتبط درسطح شهرستان برخوردهای قانونی و جدی با زمین خواران انجام شده است.

گل محمدی در پایان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی وظیفه رسانه های جمعی است، تصریح کرد: رسانه ها وظیفه دارند بر اساس رسالت آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی، مصادیق جرائم مرتبط در این حوزه را به آگاهی مردم برسانند، برای اینکه مردم خود بهترین مدافعان حقوق عامه و اجتماعی هستند و اگر از این تخلفات اطلاع داشته باشند آن را به اطلاع مسئولان خواهند رساند.