دشمن از طریق فضای مجازی درصدد آسیب زدن به کشور است

دشمن از طریق فضای مجازی درصدد آسیب زدن به کشور است

دادستان کل کشور با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: حوادث اخیر کشور  پروژه ای است که از چند سال پیش طراحی شده است و دشمنان مردم و نظام اسلامی ایران همچون 40 سال گذشته این بار هم در پی ضربه زدن بودند.
به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور  در همایش مطالبات رهبری با محوریت راهکارهای تبلیغی و فرهنگی در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی  که در قم برگزار شد با اشاره به برنامه ریزی دشمنان ایران در توطئه علیه مردم و نظام اسلامی گفت: هدف دشمنان سلب اعتماد مردم و بی اعتمادی آنان به نهادهای کشور و هدف قرار دادن دستگاه هایی مانند سپاه و قوه قضائیه است تا در مجموع بتوانند اعتماد مردم را به نظام و مراکز تصمیم گیری پایین بیاورند.

وی افزود:این پروژه را دشمنان

در محاسبات خود  انجام دادند و دیدیم که این بار هم بلافاصله رئیس جمهوری آمریکا به میدان آمد، پیام داد و بعد انگلیس و اسرائیل و کشورهای اروپایی حمایت کردند.

 منتظری تاکید کرد: 40 سال است که دشمنان علیه نظام و انقلاب وارد عمل شده اند، ولی خدا نخواسته که این توطئه های آنها از جمله توطئه اخیر هم نتیجه بدهد و این بار هم مکر آنها را به خودشان باز گردانید، اما جامعه اسلامی نباید بصیرت و هوشیاری را از دست دهد و کسانی که درجامعه عهده دار تبیین و آگاهی دادن هستند از رسالت خود عقب نشینی کنند.

دادستان کل کشور در ادامه به نقش روحانیون و حوزویان در حفاظت از دستاوردهای نظام تاکید کرد و گفت: امروز حوزویان مسئولیت سنگینی در آگاهی و ابلاغ دادن بر عهده دارند و حوزه علمیه قم می تواند در ساختن تمدن و جامعه اسلامی نقش بی بدیلی داشته باشد و نباید از این رسالت مهم غفلت کرد. حوزه علمیه هم تبین کننده و هم ناصح امین است.

وی افزود:  حوزه علمیه قم  امام راحل را تربیت کرده و امروز هم مقام معظم رهبری برخاسته ازحوزه است و این مسئولیت خطیر را عهده دار است و در مراحل مختلف این کشتی را به ساحل نجات رهنمود خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: امروز مسئولیت حوزه در حفظ اسلام وارزش ها خیلی سنگین است وتاثیر گذاران در  زندگی مردم باید بیش از گذشته فعالیت کنند. امروز دولت مردان برای رفع نیازها باید جهادی کار کنند، حوزویان هم باید به جد تلاش کنند.

 دادستان کل کشور افزود: دشمن به صورت توفنده درحال تبلیغ علیه دین اسلام است و در برابر این توطئه ها کار حوزویان سنگین تر می شود، اگر می خواهیم نظام حفظ شود باید متناسب با برنامه دشمن و ابزارهای آنها، مقابله کنیم. اگر این تقابل متناسب نباشد یعنی دفاع و مقابله حساب شده نباشد آسیب خواهیم دید.

وی افزود: امروز حوزویان و اندیشه سازن باید به صورت جدی و جهادی به میدان بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: آسیب های اجتماعی یکی از مسائلی است که حوزویان می توانند در رفع آن نقش اثر گذار ایفاء نمایند. یکی از ضروری ترین

 مسائلی که باید بزرگان حوزه توجه کنند و براساس نیاز روز حرکت  نمایند همین مسئله است، اگر این کار صورت نگیرد، آسیب جدی خواهد بود.

دادستان کشور تصریح کرد: باید با اندیشه نو و تفکر، نسل جوان را نجات داد. امروز در شرایط سختی ازلحاظ خطر برای جوانان قرارداریم  و آسیب های زیادی در جامعه داریم که بعضی ها برجسته است، بخشی از رفع آسیب ها به عهده  حوزویان است. اگر کار را بین سایر ارگانها تقسیم کنیم همه نهادها با هماهنگی و هم فکری می توانند دو چندان اثرگزار باشند.

وی افزود: اعتیاد یکی از آسیب های جدی جامعه است. اعتیاد برای هیچ خانواده شرف و عزت نمی گذارد. آسیب های دیگر طلاق و حاشیه نشینی است وخاستگاه این آسیب ها عمدتا فقر و بیکاری است که باید به آن توجه داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه امروز جامعه بدون فناوری ها  نمی تواند زندگی کند بر لزوم مدیریت فناوری هایی مانند فضای مجازی تاکید کرد و گفت: مسئولین قائل به بستن فضای مجازی نیستند اما فضای مجازی مانند چاقوی دو لبه است و این خیانت است اگر بخواهیم فضای مجازی را در اختیار دشمنان قراردهیم.

دادستان کل کشور عنوان کرد: جلسات زیادی برای مدیریت شبکه اجتماعی گرفته شد، ولی گاهی گوش شنوا نیست.

وی افزود: اکنون برخی فضاهای مجازی در مورد مسائل غیر اخلاقی و بعضی از شبکه ها در مورد توهین به دین و مقدسات و شرکت های هرمی است. در این مورد هر چه  فریاد می زنیم. هرچه می گوییم تلگرام به امنیت جامعه ونظام خیانت می کند، آن را به درستی مدیریت کنید و  از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنید، ولی متأسفانه گویا گوش شنوایی نیست و امیدواریم با مدیریت صحیح و عزم جدی معضلات مربوط به فضای مجازی حل شود.