حقوق کشاورزانی که اراضی آن‌ها به سبب قرارگرفتن در مسیر اجرای پروژه راه آهن غرب، تملک شده باید به صورت کامل و به موقع و در ظرف زمانی مقرر شده د

حقوق کشاورزانی که اراضی آن‌ها به سبب قرارگرفتن در مسیر اجرای پروژه راه آهن غرب، تملک شده باید به صورت کامل و به موقع و در ظرف زمانی مقرر شده د

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، در نشست با مدیرکل حقوقی و ارزیابی خسارت شرکت توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، معاونین و کارشناسان حوزه مربوطه، با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی دولت باید با حفظ و تضمین حقوق اشخاص باشد، اظهار کرد: انتظار می‌رود این طرح‌ها با انجام مطالعات دقیق وجامع برنامه ریزی شوند تا با توقف به سبب وجود موانع درحوزه‌های میراث فرهنگی، اوقاف، منابع طبیعی و... از مواجه نشود.

وی ادامه داد: در طرح‌های مطالعاتی علاوه برجهات فنی و کارشناسی موضوع، اقتضائات بومی، محلی نیز ضرورتا باید دیده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه به موضوع پروژه راه آهن کرمانشاه و نقش آن در توسعه استان اشاره کرد و گفت: در این پروژه، مشکلات حقوقی و مطالبات تعدادی از کشاورزان در روستا‌های حصارسفید، بیجانه و... واقع در مسیر اجرای پروژه با جدیت از طریق مذاکره و با برگزاری نشست‌های مشترک برای جلوگیری از توقف عملیات اجرایی پروژه و استیفاء حقوق زارعین در حال پیگیری است.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: حقوق کشاورزانی که اراضی آن‌ها به سبب قرارگرفتن در مسیر اجرای پروژه راه آهن غرب، تملک شده باید به صورت کامل و به موقع و در ظرف زمانی مقرر شده در لایحه قانونی تملک اراضی برای اجرای طرح‌های عمرانی دولت پرداخت شود.