تغییر آغاز سال تحصیلی ضروری است لزوم ارائه لایحه تغییر تقویم آموزشی با لحاظ تمام شرایط

تغییر آغاز سال تحصیلی ضروری است لزوم ارائه لایحه تغییر تقویم آموزشی با لحاظ تمام شرایط

محمدی:

تغییر آغاز سال تحصیلی ضروری است/ لزوم ارائه لایحه تغییر تقویم آموزشی با لحاظ تمام شرایط

سرویس فرهنگی

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت باید لایحه تعطیلی یک ماهه مدارس را به صورت جامع و کامل با جزئیات مطرح کند، گفت: تغییر آغاز سال تحصیلی مشکل تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

شنبه 16 دی 1396 ساعت 13:00

داود محمدی (نماینده تهران)،داوود محمدی

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیشنهاد تعطیلی یک ماهه مدارس در فصل سرما، گفت: در ایران اقلیم‌های مختلفی وجود دارد که در برخی مناطق هوای سرد و در نقاط دیگر آلودگی هوا مشکلات بسیاری را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ حل این مشکلات به ارائه راهکار از سوی دولت نیازمند است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش در حال تهیه لایحه تغییر تقویم آموزشی هستند و با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع به بحث گذاشته شده است؛ این مبحث هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده  اما در حال پیگیری است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آموزش و پرورش باید برای تعطیلی مدارس در کلانشهرها به علت آلودگی هوا راهکار ارائه دهد چرا که ادامه این موضوع به روند آموزشی دانش‌آموزان آسیب وارد می‌کند؛ یکی از راه‌حل‌ها تغییر آغاز سال تحصیلی است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته لایحه‌ای مبنی بر تغییر تقویم آموزشی توسط دولت به کمیسیون آموزش ارائه شد اما در کمیسیون تصویب نگردید چرا که دولت این طرح را به صورت جامع بررسی نکرده بود و نیاز به نگاه کارشناسی بیشتری داشت.

محمدی یادآور شد: پیشنهاد سال گذشته دولت صرفا تعطیلی یک ماهه مدارس در اواسط زمستان و تغییر فصل آغاز مدارس بود؛ در این لایحه فقط زمان شروع مدارس از مهر ماه تغییر می‌کرد اما در مورد زمان آغاز مدارس بحثی نشده بود؛ هم‌چنین باید مشخص شود که در اقلیم‌های مختلف ایران این تغییرات به چه صورت انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت باید لایحه تعطیلی یک ماهه مدارس را به صورت جامع، کامل و با جزئیات مطرح کند، ادامه داد: دولت و آموزش وپرورش باید با دقت به این طرح بپردازند  وهمه موارد را با جزئیات کامل بیان کند تا نمایندگان پس از بررسی‌های لازم آن را تصویب کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در پایان افزود:  در کشور شرایط آب وهوایی یکسان وجود ندارد به طور مثال شهرهایی مانند آذربایجان شرقی، اردبیل با شهرهای جنوبی کشور از نظر اقلیمی کاملا متفاوت هستند و دولت باید لایحه جدید را با در نظر گرفتن شرایط مختلف شهرهای ایران طراحی کند./