مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی نقشه تفکیک آپارتمان‌ها باید منافع عمومی را در نظر بگیرد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی نقشه تفکیک آپارتمان‌ها باید منافع عمومی را در نظر بگیرد

خبرگزاری میزان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با بیان این که خدمات ارائه شده توسط نقشه برداران صلاحیت دار نظام مهندسی باید اعتماد مردم ورضایت مندی آنان را افزایش دهد گفت: امور نقشه برداری از جمله تهیه نقشه تفکیک آپارتمان‌ها باید منافع عمومی جامعه را در بر بگیرد

 

امور نقشه برداری از جمله تهیه نقشه تفکیک آپارتمان‌ها باید منافع عمومی جامعه را در نظر بگیردبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در جلسه هم اندیشی مدیران سازمان نظام مهندسی و ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با حضور مدیران دو دستگاه بر آسیب شناسی در جهت ارائه خدمات بهتر به مراجعان تاکید شد.

در ابتدای این دیدار اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با قدردانی از اقدامات سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی در جهت ارائه راهکار‌های مناسب و حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر به مراجعین می‌تواند مفید فایده باشد. یکی از اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ارائه خدمات بهتر در جهت رفاه حال مردم است.

وی با اشاره به امور برون سپاری وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: موضوع برون سپاری مربوط به سازمان نظام مهندسی نیست بلکه در گذشته هم برون سپاری را داشته ایم مانند وظایف دفاتر اسناد رسمی که با بازرسی‌های مستمر عملکرد آنان را رصد می‌کرده‌ایم.

این مقام قضایی ادامه داد: در امور نقشه برداری و امور مرتبط از جمله تهیه نقشه تفکیک آپارتمان باید منافع عمومی جامعه را در نظر گرفت.

اسدی با اشاره به جایگاه نقشه برداران نظام مهندسی در جامعه افزود: خدمات ارائه شده توسط نقشه برداران صلاحیت دار نظام مهندسی باید اعتماد مردم ورضایت مندی آنان را که یکی از اهداف نظام و انقلاب بود را افزایش داده که منافع عمومی و حقوق شهروندی همین نمونه‌ها هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی ادامه داد: از سال 89 و با انعقاد تفاهم نامه دیگر از مرحله آزمون وخطا گذشته‌ایم و باید ارائه خدمات به متقاضیان با سرعت و دقت و با صحت بالا انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت صحت نقشه‌های ارسالی با نقشه برداران نظام مهندسی است گفت: در صورتی که عرصه ملک وتطابق آن با وضع موجود اختلافی داشته باشد باید بلافاصله جهت اصلاح به ادارات ثبت بازگردانده شود و سند‌های ارائه شده به نقشه برداران نظام مهندسی نیز حتما بصورت تک برگ الکترونیکی باشد.

اسدی خواستار تعامل بیشتر روسا و نقشه برداران با نمایندگان نظام مهندسی در شهرستان‌ها شد و افزود: با تعامل، کار‌ها بهتر صورت می‌پذیرد و شناسایی آسیب‌ها در جهت رفع مشکلات و تسریع در امور بهتر صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول آموزش را یکی از نکات کلیدی عنوان کرد و ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری دوره‌های اموزشی خواستار دقت در نقشه‌های ترسیمی شد.