تغییر کاربری در باغ‌ها خلاف قانون است بناهای غیرمجاز باید تخریب شوند

تغییر کاربری در باغ‌ها خلاف قانون است بناهای غیرمجاز باید تخریب شوند

سرویس اجتماعی

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه تصمیم جدیدی برای مصوبه برج و باغ گرفته نشده است، هر گونه تغییر کاربری در باغ‌ها را خلاف قانون دانست.

 

قاسم میرزایی نیکو

قاسم میرزایی نکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه به زودی شاهد لغو مصوبه برج و باغهستیم، گفت: این موضوع بارها مورد بررسی قرار گرفته است، اما تاکنون تصمیم‌گیری جدیدی خارج از آنچه در برنامه ششم بدان تاکید شده بود، صورت نگرفته است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: در گذشته نیز بر اساس تبصره یک ماده یک قانون تغییر اراضی بعد از فرمان رهبری در جهت ممانعت از کوه خواری و زمین خواری با هر گونه ساخت و ساز خارج از ضوابط برخورد شد که در پی آن اجرای مصوبه برج و باغ نیز اهمیت ویژه‌ای یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز هر گونه تغییر کاربری یا ساخت و ساز بدون مجوز مجازات به همراه دارد، بنابراین باید بناهایی که بدین طریق ساخته شده‌اند، تخریب شوند، کمااینکه تاکنون این امر عملیاتی شده و احکام آن نیز در دادگاه‌ها موجود است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: البته تنها باید شرایط افرادی که پیش از این اقدام به دریافت مجوز ساخت و ساز در باغات را کسب کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت آنها ساماندهی شود./