درخواست 40 نماینده برای تحقیق درباره علت فوت برخی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر

درخواست 40 نماینده برای تحقیق درباره علت فوت برخی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از درخواست بیش از 40 نماینده مجلس از علی لاریجانی برای تعیین هیاتی به منظور تحقیق درباره علت فوت بعضی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خانه ملت، محمود صادقی گفت: بیش از 40 نفر از نمایندگان مجلس در نامه ای از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا هیاتی برای تحقیق درباره علت فوت بعضی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر تعیین شود. 
متن این نامه که به امضای 40 نفر از نمایندگان رسیده به شرح زیر است:
«باسمه تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
چنانکه استحضار دارید دوتن از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، یکی به نام آقای «سینا قنبری» در بازداشتگاه اوین و دیگری به نام آقای «وحید حیدری» در کلانتری شهرستان اراک فوت کرده اند. مسئولین ذیربط علت فوت را خودکشی اعلام کرده اند، لکن بعضی از بستگان و شهود عینی این ادعا را مورد تردید قرار می دهند. همچنین خبرهای تأیید نشده ای حاکی از فوت تعداد بیشتری از بازداشت شدگان است.
با توجه به مسئولیت مجلس شورای اسلامی در پاسداری از حقوق ملت خواهشمند است دستور فرمایید هیاتی مستقل جهت بررسی موضوع و تحقیق درباره علت فوت نامبردگان و قصور تا تقصیر احتمالی مسئولین ذیربط تعیین و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند.»