رئیس سازمان تعزیرات خبر داد برقراری ارتباط سامانه‌های 135 و 124 برای ارسال سریع‌ شکایات مردمی

 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برای دسترسی سریع مردم با یک وب سرویس، ارتباط سامانه‌های 135 تعزیرات و 124 صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، جمال انصاری در حاشیه نشست با مسئولان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که به میزبانی سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رفع تداخل و موازی کاری دو سامانه 135 و 124 چه برنامه‌ای دارید؟، اظهار کرد: نشست امروز برای بررسی راهکارها برای تحقق بهترین عملکردها که منجر به رضایتمندی بیشتر مردم شود، برگزار شد.

وی گفت: هر تعددی در سامانه‌ها را نمی‌شود با عنوان موازی کاری تلقی کرد. سامانه 135 تعزیرات قدمت بسیار کمتری از سامانه 124 صنعت، معدن و تجارت دارد و یکی از کارکردهای سامانه 135 دریافت شکایات مردمی است.

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تصمیم گرفته شد با یک وب سرویس، ارتباط این دو سامانه برقرار شود تا مردم در کوتاه‌ترین زمان بتوانند شکایت‌های خود را ارسال کنند و این شکایت‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی شود.


انصاری درباره برنامه‌های نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی هم گفت: با همکاری سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در نظر داریم در مناسبت‌های پیش رو از جمله عید نوروز و ماه مبارک رمضان به گونه‌ای عمل کنیم تا آرامش بیشتری برای مردم ایجاد شود و در گشت‌های مشترک تعزیرات در این خصوص اقدام خواهد شد.


رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کارشناسان این سازمان در بیشتر گشت‌های مشترک تعزیرات حضور ندارند؟ اظهار کرد: در همه گشت‌های مشترک نمایندگان این سازمان یا صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ها باید حضور داشته باشند و حضور بازرسان سازمان صنعت نیز نشان دهنده حضور کارشناسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان است.


عباس تابش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در هفته‌های اخیر چه تعداد پرونده تخلفات صنفی را به شعب تعزیرات ارسال کرده‌اید؟ گفت: پرونده‌هایی در خصوص لبنیات و خودرو فرستاده‌ایم که منجر به صدور رأی شده است.