رییس کل دادگستری استان مازندران پایبندی به قانون عدالت را به همراه می آورد

رییس کل دادگستری استان مازندران پایبندی به قانون عدالت را به همراه می آورد

رییس کل دادگستری استان مازندران: پایبندی به قانون عدالت را به همراه می آورد
 
به گزارش دادگستری کل استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسین طالبی در جلسه شورای معاونان دادگستری کل استان با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) ایمان به خداوند و سود رسانی به برادران دینی را از خصایص انسان های شایسته عنوان کرد و گفت: اگر انسان در زندگی با خداوند ارتباط داشته باشد، متخلق به اخلاق الهی   می شود.
این مقام قضایی ارتباط با خداوند و ارتباط با مردم وخدمت به آنان را دو عامل مهم برای رسیدن انسان به سعادت و رستگاری دانست و افزود: اکثر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند یا  مورد ظلمی واقع شدند و یا برای احقاق حق به این دستگاه مراجعه می نمایند که در هر صورت هم رضای خداوند و هم رضایت مردم در این کار نهفته است.
وی به وظایف تشکیلات قضایی اشاره کرد و گفت: ما در بخش های مختلف مکلفیم حق را شناسایی کنیم و قضاوت درستی داشته باشیم تا به نحو صحیح عدالت و حق اجرا شود و به همین دلیل باید در پایبندی به قانون الگوی جامعه باشیم؛ چون پایبندی به قانون، آرامش و عدالت را در جامعه به وجود می آوردند.
رییس کل دادگستری مازندران افزود: وقتی شرط عدالت برای قضات پیش بینی شده است، یعنی کسی که پایبند به همه حقوق اجتماعی و فردی است.  
حجت الاسلام طالبی با تاکید بر این که هر چه پایبندی به مقررات در جامعه بیشتر باشد، آرامش خاطر و امنیت اجتماعی نیز در زمینه های مختلف فراهم می شود، تصریح کرد: در این صورت افراد بیشتر به حقوق یکدیگر احترام می گذارند و عدالت به معنای واقعی کلمه که همان  اجرای مقررات است، تحقق  می یابد.
وی اظهار داشت: جامعه زمانی احساس آرامش و امنیت می کند و به سوی رشد، سعادت و تعالی به پیش می رود که افراد آن جامعه قوانین فردی و اجتماعی را کاملا رعایت کنند.