در جلسه مشترک کمیسیون قضایی با آوایی مطرح شد، لزوم تمرکز بر اصلاح ساختاری وزارت دادگستری و نحوه تعامل با مجلس

در جلسه مشترک کمیسیون قضایی با آوایی مطرح شد، لزوم تمرکز بر اصلاح ساختاری وزارت دادگستری و نحوه تعامل با مجلس

جلسه مشترک کمیسیون قضایی با وزیر دادگستری

لزوم تمرکز بر اصلاح ساختاری وزارت دادگستری و استقلال بیشتر بخش قضایی از سیاسی در جلسه مشترک کمیسیون قضایی با وزیر دادگستری مورد بحث قرار گرفت.

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون قضایی مجلس با وزیر دادگستری در محل وزارت‌خانه گفت: در این جلسه تعدادی از نمایندگان مسایل و مشکلات حوزه قضایی  به ویژه در بخش دادگستری را مطرح کردند و وزیر نیز ضمن پاسخ به برخی از صحبت‌های نمایندگان، برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.

نماینده مردم تربت جام در مجلس همچنین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت لزوم استقلال بیشتر بخش قضا و دادگستری از بخش سیاسی کشور بود. همچنین توجه به دفاع از حقوق مردم در مقابل نهادهای حاکمیتی، به‌کار گیری روحانیون و فارغ التحصیلان رشته حقوق اهل سنت در دادگاه‌های مناطقی که سنی نشین هستند، کمبود پرسنل و کادر قضایی در برخی مناطق کشور،‌ شیوه گزینش قضات، ایجاد یک فضای برابر بین فارغ التحصیلان  از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین در پایان اظهار کرد: عمده محور بحث این جلسه لزوم تمرکز اصلاح ساختاری وزارت دادگستری و جایگاه آن و نیز نحوه تعامل این وزارت‌خانه با مجلس و پیشنهاداتی برای بهبود کار بود.