کتابی «به اهتمام شهید محسن حججی» رونمایی شد

کتابی «به اهتمام شهید محسن حججی» رونمایی شد

حججی

کتاب «جون خادم المهدی» با شعرخوانی در مدح شهید محسن حججی رونمایی شد.

 بر اساس خبر رسیده از موسسه فرهنگی و هنری کساء، روز گذشته (پنجم مهر) پس از استقبال پرشور مردم شهیدپرور تهران از پیکر مطهر شهید سرافراز مدافع حرم «محسن حججی» در میدان امام حسین(ع)، هنرمندان و شاعران به دعوت موسسه فرهنگی و هنری کساء و فرهنگسرای ارسباران در این فرهنگسرا دور هم جمع شدند تا از کتابی که در مدح شهید حججی تهیه و تولید شده، رونمایی کنند.

این برنامه پس از خواندن قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران با پخش موزیک ویدئوی فاتح خیبر (روایتی از جنگ صفین و نبرد امروز سپاه اسلام با داعش) آغاز شد و پس از آن محسن طهرانی (مدیرعامل موسسه کساء) در قامت مجری میزبانی شاعرانی را بر عهده گرفت که در رثای شهید حججی قلم زده بودند و گفت: حقیر بر خود واجب دانستم شخصا دعوت‌کننده از آنانی باشم که شعرهایشان را پیش پای خادم امام عصر قربانی کردند. به هیچ وجه مجری نیستم اما سعی می‌کنم میزبانی خوب برای شاعران خوب مکتب انقلاب حسین(ع) که سربازانی چون محسن حججی را پرورش داده، باشم.

اولین شاعری که در این مراسم ترانه‌ای را از زبان فرزند شهید حججی خواند، یاحا کاشانی بود.

نفر دوم حسن اسحاقی بود که دو شعر در وصف شهید حججی سروده بود و آن را برای مخاطبان این برنامه اجرا کرد.

«جون خادم المهدی» کتابی است که روی آن نوشته شده: به اهتمام شهید محسن حججی، و این در حالی است که این اثر در دفتر شعر و ترانه موسسه کساء و به کوشش سیدحسین متولیان گردآوری شده است.

سیدحسین متولیان در پاسخ به این سوال که چرا روی جلد نوشته‌اید: به اهتمام شهید محسن حججی، گفت: چون من و دوستانم خادم خادم المهدی بودیم و هیچ کاری نکرده‌ایم که دنبال نام و نشانی در این مجموعه باشیم. اشعار کتاب از میان بیش از 1000 اثر ارسالی در مدح جوانی شاعر، به نام محسن حججی گزینش شده‌اند؛ او بود که نام کتاب ما را روی سینه‌اش مشخص کرده بود. شاعری که از عصر سیدالشهدا (ع) خادمی را از حضرت جون به ارث برده بود تا خادمی خود برای امام زمانش را از الگویی دیرین وام گرفته باشد.

او پس از گزارشی کوتاه از روند اجرایی تهیه و تولید این کتاب ترانه‌ای را از زبان خادم سیدالشهدا (جون) به خادم امام عصر (محسن حججی) تقدیم کرد.

سپس یک موزیک ویدئوی دیگر از محصولات موسسه کساء با عنوان زبان سنگ‌ها (روایتی موازی از حج ابراهیمی و حج حسینی در لباس مدافعان حرم)  پخش شد و بعد عمار موحد و مجید لشگری شعرهایشان را تقدیم به محسن حججی و خانواده‌اش خواندند.

پس از رونمایی از کتاب توسط سیدحسین متولیان، محسن طهرانی فراخوانی را با عنوان «جون امامت باش» برای اهل فرهنگ و هنر اعلام کرد و از آنان خواست تا این کمپین را تا اربعین حسینی دست در دست هم به یاد محسن حججی به کربلا برسانند. این کمپین با هشتک #جون_امامت_باش و #جون_خادم_المهدی در کنار شعرهای این کتاب و پست‌های عاشورایی و دلنوشته‌های خطاب به سیدالشهدا (ع) و امام زمان (عج) در صفحات مجازی از پنجشنبه کارش را آغاز می‌کند.

پایان‌بخش این برنامه شعرخوانی محمدمهدی سیار بود. او با تقدیر از عوامل تهیه و تولید این کتاب گفت: خوشحالم که هنوز زبان ملت فرهنگی ایران زبان شعر است و تمام شادی‌ها و غم‌هایشان را با زبان شعر به گوش جهانیان می‌رسانند. سپس غزلی را که در کتاب «جون خادم المهدی» از او چاپ شده، خواند.

در پایان این مراسم، سیدحسین متولیان کتاب «جون خادم المهدی» را به تمامی حاضران هدیه داد.