رییس‌ کل دادگستری استان هرمزگان استقلال دستگاه قضایی به معنی جزیره‌ای عمل کردن نیست

رییس‌ کل دادگستری استان هرمزگان استقلال دستگاه قضایی به معنی جزیره‌ای عمل کردن نیست

آرم قضایی

رییس‌ کل دادگستری استان هرمزگان گفت: پیگیری حقوق بیت‌المال و حفظ و حراست از منابع و اراضی ملی از اولویت های دستگاه قضایی استان هرمزگان است.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین اکبری در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم و مسئولان است و با توجه به نیاز روزافزون به این منابع وظیفه ما برای حمایت، سنگین‌تر و خطیرتر از همیشه است.

وی با اشاره به حساسیت امر قضاوت و تاکید بر اینکه قضات در امر قضاوت نباید تحت تاثیر اشخاص حقیقی و حقوقی قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: یکی از پیچیده‌ترین شیوه‌های جنگ روانی دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی، نشر و اشاعه اکاذیب و افترا است و آنان بدین‌ وسیله می‌کوشند تا به صورتی مرموز و نامحسوس پایه‌های استوار نظام اسلامی را سست کنند و مردم را نسبت به مسئولان بدبین سازند.

رییس‌ کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی با استقامت، صلابت و قاطعیت راه پرافتخار خود را ادامه خواهد داد، افزود: هر چه هجمه‌ها و فشارها افزایش یابند ما به‌ حقانیت مسیر خود بیش‌ از پیش ایمان خواهیم یافت.

اکبری سه شاخص سرعت در رسیدگی، کاهش موجودی پرونده‌های قضایی و دستیابی به زمان متعارف در نرخ رسیدگی را به‌ عنوان مهم‌ترین معیار عملکرد مطلوب از سوی یک واحد قضایی برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه دادگستری شهرستان بندر لنگه با دستیابی به هر سه شاخص مذکور و با موجودی صفر در پرونده‌های کیفری و حقوقی به موفقیت قابل‌توجهی در این حوزه دست یافته است.

این مقام قضایی همچنین با اشاره به اینکه حفظ استقلال دستگاه قضایی و قضات از جمله مهم‌ترین اصول مصرح در قانون اساسی است، بیان کرد: بی‌تردید استقلال دستگاه قضایی به معنی جزیره‌ای عمل کردن، تعامل نداشتن و پاسخگو نبودن نیست، بلکه دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده دستگاه قضایی تنها در سایه توجه به ارتقاء سطح همکاری‌ها با دیگر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی و همچنین شفاف‌سازی و پاسخگویی در برابر مطالبات به‌حق مردم و نظام مقدس اسلامی، محقق خواهد شد.

 در پایان مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری شهرستان بندرلنگه از زحمات اکبر بیژنی به‌عنوان رئیس سابق دادگستری شهرستان بندرلنگه تقدیر و علی نیازی دادستان پیشین این شهرستان به‌عنوان رئیس جدید دادگستری و همچنین مصطفی خدابنده لو به‌عنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند.