دادستان ایلام اطاله دادرسی موجب کاهش اعتماد مردم به دستگاه قضا می‌شود

دادستان ایلام اطاله دادرسی موجب کاهش اعتماد مردم به دستگاه قضا می‌شود

دادگاه سودان

دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: سه شعبه دادیاری و دو شعبه بازپرسی جدید در دادسرای ایلام جهت رفع اطاله دادرسی راه‌اندازی شده است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، حشمت شریفی با بیان اینکه اطاله دادرسی موجب کاهش اعتماد مردم به دستگاه قضا می‌شود، اظهار کرد: مشکل اطاله دادرسی باید با جذب قضات و کارکنان آموزش‌ دیده و تلاش مضاعف همکاران قضایی کاهش یابد.

وی افزود: در استان ایلام رجوع مردم به محاکم و دادسراها و سیستم قضایی برای رفع مشکلات شان چشمگیر است با این‌ حال در نظرسنجی‌هایی که انجام‌ گرفته، دستگاه قضایی استان رتبه خوبی به دست آورده، اما بر اساس تکلیفی که بر عهده ما نهاده شده باید به مشکلات مردم بیشتر رسیدگی کنیم و تمام تلاش مان را برای رفع مشکلات مردم بکار بگیریم.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام خاطرنشان کرد: بحث اطاله دادرسی یکی از مشکلات دستگاه قضایی است که باعث می‌شود اعتماد مردم به دستگاه قضایی کم شود؛ لذا مهم‌ترین امری که باید به آن توجه داشت بحث جذب به تعداد کافی قضات و کارکنان آموزش‌ دیده در دستگاه قضایی است و البته در اولویت‌های بعدی امکانات و تجهیزات اداری مورد نیاز است که باید نسبت به آن اهتمام جدی صورت گیرد.

شریفی تصریح کرد: تلاش و کوشش مضاعف در رفع اطاله دادرسی رضایت مردم و در نهایت رضایت حق‌تعالی را به دنبال خواهد داشت و امیدواریم با شروع کار شعب جدید و زحمات همکاران قضایی و اداری وقت‌های رسیدگی کمتر شده و اعتماد مردم بیش‌ از پیش جلب شود و سرعت عمل در رسیدگی نیز بالا برود.