خدائیان در رابطه با اصلاح مجازات قاچاقچیان مواد مخدر؛ ایراد شورای نگهبان برطرف شده، امیدواریم بزودی عملی شود

خدائیان در رابطه با اصلاح مجازات قاچاقچیان مواد مخدر؛ ایراد شورای نگهبان برطرف شده، امیدواریم بزودی عملی شود

خدائیان

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: ماده واحده اصلاح مجازات قاچاقچیان مواد مخدر در مجلس رأی آورده که با ایراد شورای نگهبان برگشت داده شد و نهایتاً‌ آن ایراد برطرف شده و امیدواریم بزودی مورد عمل قرار ‌گیرد.

ذبیح‌الله خدائیان در ارتباط با طرحی که درباره حذف یا کاهش مجازات قاچاقچیان مواد مخدر که در مجلس نیز مطرح شده، اظهار کرد: ماده واحده اصلاح مجازات قاچاق مواد مخدر قبلاً در مجلس مطرح شد و رأی آورد که با ایراد شورای نگهبان برگشت داده شد و نهایتاً‌ آن ایراد برطرف شد که قاعدتاً با تأیید شورای نگهبان تبدیل به قانون می‌شود و امیدواریم در اسرع وقت ابلاغ شود و بزودی مورد عمل قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه معاونت حقوقی در حال حاضر چه طرح‌هایی را در دستور کار دارد، گفت: لوایح متعددی در دستور کار داریم از جمله تهیه لایحه قانون تعزیرات، لایحه اصلاح قانون آیین ‌دادرسی کیفری سال 92 و لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی سال 92.

معاون حقوقی قوه قضائیه در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر لوایح مطروحه در این معاونت لایحه مبارزه با دزدی دریایی، لایحه قانون امور حسبی و لوایح متعدد دیگر است که در حال بررسی و رسیدگی به آنها هستیم.

خدائیان با اشاره به لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان، خاطرنشان کرد:‌ یکی از مهمترین لوایحی که معاونت حقوقی در دستور کار خود دارد، لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان و لایحه پلیس اطفال و نوجوانان است که پیش‌نویس اولیه لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تهیه شده است و با وجود تهیه این لایحه در مرجع مذکور این لایحه از ماهیتی کاملاً قضایی برخوردار بوده، لذا به قوه قضاییه ارجاع شده است.

وی همچنین گفت: ده‌ها لایحه، آیین‌نامه و بخشنامه دیگر نیز در دستور کار داریم که ان‌شاءالله به مرور تکمیل شده و در صورت تأیید ریاست محترم قوه قضائیه، مراحل قانونی خود را طی می‌کنند.