رفتار نامناسب قضات با مراجعان، خلاف انتظارات دستگاه قضایی است

رفتار نامناسب قضات با مراجعان، خلاف انتظارات دستگاه قضایی است

رفتار نامناسب قضات با مراجعان، خلاف انتظارات دستگاه قضایی است
رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: قضاوت باید در آرامش، به‌دور از هرگونه عصبانیت و با احاطه کامل نسبت به موضوع باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، علی‌اکبر گروسی در دیدار با قضات جدید‌الورود به دادگستری استان کردستان با بیان این‌که «اهمیت شغل قضا بر کسی پوشیده نیست و در روایات متعدد به اهمیت این امر اشاره شده است» ادامه داد: کمتر کسانی به لحاظ اهمیت شغل قضا، چگونگی احقاق حق و پاسخگویی‌های اخروی حاضر به پذیرش این شغل شده‌اند.
وی تاکید کرد: قضاوت باید در آرامش، به‌دور از هرگونه عصبانیت و با احاطه کامل نسبت به موضوع باشد.
گروسی با اشاره به محدودیت‌های شغل قضاوت، آن را شغلی آسیب‌پذیر دانست و بیان کرد: رعایت اخلاق و کرامت انسانی در رفتار با مردم، مراجعان به دستگاه قضا و همکاران بیانگر سیمای قضای اسلامی خواهد بود.
رییس کل دادگستری استان کردستان، در ادامه با اشاره به تکریم ارباب رجوع، عدم حسن رفتار با مراجعین را خلاف انتظارات دستگاه قضایی دانست و یکی از شاخص‌های اصلی ارزشیابی قضات را احترام و حفظ کرامت انسانی مراجعان و همکاران عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در محاکم قضایی برخورد با شاکی و متهم باید به نحو شایسته و در شان نظام جمهوری اسلامی باشد و باید رفتار قضات با مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی نمایانگر افق‌های بلند اسلامی باشد و در این میان اگر نقیصه‌ای وجود دارد هرچه زودتر برطرف شود.