میزان خبر می‌دهد تیم جدید امدادی به نفتکش رسیدند شعله‌ور شدن مجدد آتش

میزان خبر می‌دهد تیم جدید امدادی به نفتکش رسیدند شعله‌ور شدن مجدد آتش

خبرگزاری میزان- تیم جدیدی از امدادگران کشور چین به همراه تکاوران ایرانی که روز گذشته از چین عازم محل بودند ساعاتی پیش به محل حادثه رسیدند که به دلیل دمای بالا کشتی و آتش سوزی ها امکان ورود محیا نیست.

 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، روز گذشته علی ربیعی مسئول رسیدگی به وضع نفتکش ایران خبر از حرکت تیم جدیدی از امدادگران کشور چین به همراه تکاوران ایرانی به سمت نفتکش حادثه دیده داد که بنا بر سرعت حرکت شان و با توجه به فاصله نفتکش این تیم جدید طی 15 ساعت آینده به نفتکش خواهد رسید.

پیگیری‌های خبرگزاری میزان حاکی از این است که این تیم جدید امدادگر ساعتی پیش به نفتکش حادثه دیده رسیده ولی به دلیل دمای بالا کشتی و آتش سوزی ها امکان ورود به نفتکش برای این تیم محیا نیست و امدادگران در انتظار محیا شدن شرایط برای ورود و آغاز تجسس دریانوردان هستند.

همچنین اخباری در خصوص شعله ور شدن مجدد آتش نفتکش به گوش می رسد که طی آن آتش به مخازن سمت چپ کشتی نفتکش، باعث شعله ور شدن آتش شده است.

ارتفاع آتش به بیش از 100 متر می رسد و درجه حرارت از شب گذشته به 350 درجه رسیده است به همین خاطر در حال حاضر به هیچ عنوان امکان ورود نیروهای امداد حاضر در اطراف کشتی وجود ندارد.

تیم جدید امدادی به نفتکش رسیدند/ شعله‌ور شدن مجدد آتش

محمد مهدی برومند، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی از شانگهای در خصوص آخرین شرایط خدمه کشتی گفت: تکاوران ارتش دیروز بر اساس تفاهمی که بین هیئت ایران و چین امضا شد، به محل حادثه اعزام شدند و از بامداد امروز به وقت محلی آماده آغاز عملیات با همکاری گروه امداد و نجات چین هستند.

وی با اشاره به اینکه  تلاش ها ادامه دارد و امید داریم در عمق کشتی که 13 متر زیر آب است شرایط بهتر باشد، اعلام کرد: از صبح امروز گروه چینی و ژاپنی کار را شروع و حدود 300 تن فوم آماده کرده‎اند. بخشی از آن به نزدیکی کشتی رسیده است و باید شرایط آماده شود تا به روی کشتی پاشیده شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: مسئله غرق شدن نفتکش یکی دیگر از موضوعات مهم این شرایط است.