رئیس اسکودا شرایط سال گذشته درمورد افزایش ظرفیت‌ها وجود ندارد

 

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: برای امسال از ابتدا تعداد داوطلبان ظرفیت آزاد و سهمیه جداگانه توسط کمیته مربوطه تعیین و اعلام شده است، بنابراین شرایط پارسال وجود نداشته است. ظرفیت قبل از آزمون تعیین شده است و کانون‌ها امسال از ابتدا بیست درصد نسبت به سال قبل ظرفیت‌شان را اضافه کردند.

به گزارش اختبار به نقل از ایلنا، مرتضی شهبازی‌نیا درباره اعلام نتایج آزمون کانون وکالت گفت: نتایج این آزمون سی‌ام دی‌ماه اعلام شد. داوطلبان اگر اعتراضی به کارنامه‌شان دارند از تاریخ انتشار کارنامه به مدت پنج روز می‌توانند اعتراض خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کنند تا رسیدگی شود، سپس کانون‌های وکلا اسامی قبول‌شدگان هر کانون را جداگانه اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای آزمون اخیر شاهد افزایش ظرفیت خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: اتحادیه هیچ دخالتی در ظرفیت‌ ندارد بلکه ظرفیت را کمیته‌ای متشکل از دو نفر از دادگستری و یک نفر از کانون تعیین می‌کنند.

شرایط پارسال متفاوت بود چراکه برای اولین بار سهمیه ایثارگران از حیث افراد مشمول، گسترش غیرمترقبه‌ای پیدا کرده بود بعضی از کانون‌ها بسته به شرایط خودشان تصمیم گرفتند که تعداد بیشتری را پذیرش کنند و بعضی کانون‌ها هم پذیرش نکردند.

رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: برای امسال از ابتدا تعداد داوطلبان ظرفیت آزاد و سهمیه جداگانه توسط کمیته مربوطه تعیین و اعلام شده است، بنابراین شرایط پارسال وجود نداشته است. ظرفیت قبل از آزمون تعیین شده است و کانون‌ها امسال از ابتدا بیست درصد نسبت به سال قبل ظرفیت‌شان را اضافه کردند.

شهبازی‌نیا عنوان کرد:‌ در هر استان و در هر کانونی کمیته‌ای متشکل از رئیس دادگستری استان، رئیس دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلا با توجه به نیاز و شرایط ظرفیت‌ را تعیین می‌کنند بنابراین هر استانی با توجه به شرایط خود تصمیم می‌گیرد که چه تعدادی برای آن استان لازم است.