ضرورت ساماندهی و تقویت کمک‌های معیشتی در دوران مبارزه با کرونا

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: امروزه ساماندهی و تقویت کمک های معیشتی به اقشار نیازمند و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در کشور مورد تاکید است.

علی نجفی‌خوشرودی در نشست علنی صبح امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور، گفت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از معادلات اقتصادی و اجتماعی در سطح بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در محافل سیاسی و علمی دنیا مسئولیت یا قصور برخی کشورها و همچنین میزان کارآمدی سازمان بهداشت جهانی به بحث گذاشته می شود. از سوی دیگر نه تنها از مناسبات بین المللی پساکرونا صحبت می شود، حتی در خصوص حقوق بین المللی پساکرونا گمانه زنی می شود.

وی ادامه داد: برخی کشورها از قبیل آمریکا در تلاش هستند از بحران کرونا برای مقاصد سیاسی خودشان از جمله در ارتباط با ایران سوءاستفاده کنند که البته با انتقاد جامعه جهانی مواجه شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بی تردید مقابله با تاثیرات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی که از جمله در کاهش بی سابقه قیمت نفت، کاهش مبادلات تجاری کشورها، قطع پروازها و محدودیت تردد مسافران و گردشگران قابل مشاهده است، که رفع آنها بدون عزم جهانی امکان پذیر نخواهد بود.

نجفی‌خوشرودی گفت: متاسفانه شمار قابل توجهی از اتباع کشورهای مختلف از جمله تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند؛ از زحمات کادر سلامت کشورمان و نهادهای مردمی و نظامی تشکر می کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم برخی ابهامات و تاخیر در مقابله با این بیماری مرموز، در مجموع اقدامات خوبی برای جلوگیری از گسترش هر چه بیشتر این بیماری و درمان بیماران و تامین ملزومات بهداشتی انجام شد که در خور تقدیر است؛ فراموش نکنیم که ایران از معدود کشورهایی بود که با وجود تحریم های ظالمانه توانست با این ویروس مقابله و مدیریت کند. به هر حال حفظ سلامتی و معیشت مردم قابل توجه است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا ساماندهی و تقویت کمک های معیشتی به اقشار نیازمند و تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع مجدد در کشور مورد تاکید است.

وی ادامه داد: پیشرفت ها و دستاوردهای کشور در بخش دفاعی موجب افتخار و مورد حمایت است؛ این توانمندی ها در راستای اهداف دفاعی کشور و حفظ و تقویت صلح و امنیت در منطقه است؛ نقش برجسته ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه در همین راستا قابل ارزیابی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: علاوه بر دستاوردهای مذکور، بدیهی است گام های موثر برای تقویت اقتصادی ملی از جمله مبارزه با فساد، اصلاح ساختار، پاسخگویی، نظارت، شفافیت و استمرار تعامل سازنده در روابط خارجی به افزایش توان بازدارندگی کشور کمک خواهد کرد.

نجفی‌خوشرودی گفت: در پرتو سه اصل توسعه اقتصادی، حمایت از سرمایه اجتماعی و توان دفاعی کشور، قدرت ملی مستحکم تر خواهد شد؛ در این راستا تلاش دولت آمریکا در ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی کشور طبق برجام مصداق بارز آنارشیزم دولتی و نشانه آشفتگی و سیاست یک بام و دوهوای مقامات کاخ سفید است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند به این سند برای بازگشت تحریم ها علیه ایران استناد کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزهای پایانی را طی می کند؛ در چهار سال گذشته کشورمان با فراز و فرودهای متعددی روبرو بوده و هم اکنون نیز کشور با شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و بین المللی مواجه است؛ کاهش درآمدهای پیش بینی شده در بودجه، مشکلات اقتصادی به ویژه چالش بیکاری و اثرات تحریم بر پیچیدگی وضعیت یادشده افزوده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی تضعیف مجلس به نفع ملت و مملکت نخواهد بود، سازوکارهای قانونی موجود محکم در کشور و تفسیرهایی از حدود اختیارات برخی نهادها شرایط دشواری را روبروی مجلس ایجاد کرده به گونه ای که اختیارات عملی و مسئولیت ها با یکدیگر تطابق ندارد؛ شاید اصلاح قوانین، تغییر و رویکرد و انتظارات مردم نسبت به جایگاه و وظایف اصلی نمایندگان مجلس و بازبینی روش های برگزاری انتخابات بتواند به چنین وضعی پایان دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: طبعا جهت این تغییرات باید به نفع هر چه بیشتر نهادهای دموکراتیک و استیفای موثرتر حقوق عمومی باشد.

نجفی‌خوشرودی خطاب به مردم بابل، گفت: چهار سال در کسوت نمایندگی مردم بابل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت کردم؛ با وجود همه ظرفیت ها و چالش ها آنچه در مسیر ایفای نقش درست نمایندگی همواره مورد توجه بوده، ارزش و اصالت خدمت بااستفاده از فرصتی بود که در اختیارم گذاشتید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مجددا از محبت های سخاوتمندانه مردم بابل قدردانی می کنم بویژه آنهایی که حمایت و انتقاد کردند و امیدوارم افرادی که ناجوانمردانه مسیر تخریب را در پیش گرفتند بر مدار انصاف استوار باشند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حق گرایی، توسعه گرایی، صراحت، شفافیت، پاسخگویی به عنوان پایه های اصلاح طلبی حقیقی از اصول بنیادین فعالیتم بوده است؛ علاوه بر انجام وظایف ذاتی در مجلس، ارتباط مستقیم با آحاد مردم، کمک به اتمام پرژوه های زیرساختی در شهرستان و استان از قبیل پروژه هایی که در گزارش عملکرد مورد اشاره قرار گرفت و حمایت و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در مزینه های مختلف از جمله اقدامات در طول چهار سال بوده است./

منبع : خبرگزاری خانه ملت