ارسال پرونده های تخلف در تحویل خودرو، به دادگاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده هایی زیادی در مورد صنعت خودرو به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و خودوسازان متخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

داوود محمدی ،با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اصل 90  درباره صنعت خودرو گفت: کمیسیون در این زمینه کیفیت خودرو، میزان مصرف سوخت، بهره گیری از شرکت های دانش بنیان توسط قطعه سازان و مطالبات آن ها در نوع پیش فروش ها و قراردادهای منعقد شده همچنین ایفای تعهد خودروسازان، ثبت سفارش های خودرو های وارداتی در گذشته صورت می گرفت از جمله ویژه خواری ها و رانت خواری ها مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد:کمیسیون اصل 90 در خصوص قیمت به مسئولین تاکید جدی کرده و پرونده هایی در سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی پرونده هایی تشکیل شده که در حال رسیدگی بوده و متخلفان تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کمیسیون به عنوان دستگاه نظارتی به موضوع صنعت خودرو وارد شد و خودروسازان را مقید کرد تا  قیمت تمام شده منجر به اجحاف حقوق مصرف کنندگان نشود.

وی با اشاره مشکلات موجود در ثبت نام اینترنتی  پیش فروش ها خاطر نشان کرد: تاکید شده دستگاه های ناظر مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت صمت از طرف دیگر سازمان تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود پیدا کنند تا این بخش به سامان برسد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت