ضرورت استفاده از ظرفیت پارلمان برای مخالفت و ممانعت از طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی

رئیس مجلس در پیامی به روسای مجالس کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن طرح سازش امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: مجالس کشورهای اسلامی باید از تمامی اقدامات و ابتکارات پارلمانی برای مخالفت و ممانعت از این توافق ننگین و استیفای حقوق مسلم فلسطینی‌ها استفاده کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به روسای مجالی کشورهای اسلامی، طرح سازش امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی را موجب تضعیف تمام تلاش‌های کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و اتحادیه بین المجالس اسلامی دانست و گفت: بدون شک، تنها اراده ملت فلسطین و مقاومت است که می‌تواند منجر به آزادی سرزمین اصلی و تاریخی فلسطین شود.

رئیس قوه مقننه در این پیام ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدامات ناقض ِحقوق مسلم ملت فلسطین، تاکید کرد: تمام مجالس کشورهای اسلامی باید از تمامی اقدامات و ابتکارات پارلمانی برای مخالفت و ممانعت از این توافق ننگین و استیفای حقوق مسلم فلسطینی‌ها استفاده کنند.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روسای مجالس کشورهای اسلامی 

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

همانگونه که استحضار دارید؛ طرح سازش امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی که اخیراً اعلام شد، تضعیف کننده تمامی تلاش‌های کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و اتحادیه بین المجالس اسلامی (PUIC) در جهت اتخاذ اقدامات عملی و جدی برای احقاق حقوق مسلم و لاینفک مردم مظلوم فلسطین است. مردمان اصیل این سرزمین، بیش از هفت دهه است که با حفظ تاریخ، فرهنگ و اصالت خود و جانفشانی فراوان در راه آرمان قدس شریف، هرگونه سازش با غاصبان سرزمین فلسطین و قدس قبله اول مسلمانان را رد کرده اند. 

بدون شک، تنها اراده ملت فلسطین و مقاومت است که می‌تواند منجر به آزادی سرزمین اصلی و تاریخی فلسطین شود. توافقنامه مزبور، غاصبان سرزمین فلسطین را به اشغالگری و انکار بیشتر حقوق ملت فلسطین و ناامن سازی صلح و امنیت منطقه تشویق می‌کند. از این رو توافق سازش، فاقد هرگونه وجاهت و اعتبار نزد جهان اسلام، وجدان‌های آگاه بشری و مردم مبارز فلسطین و امت اسلامی است.

مجلس شورای اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدامات ناقض ِحقوق مسلم ملت فلسطین از جمله سازش امارات متحده عربی و رژیم جعلی صهیونیستی، این اقدام را یک اشتباه راهبردی از سوی ابوظبی می‌داند. همچنین تاکید می‌نماید؛ این امر، اقدامی تحریک آمیز و تشویق کننده تداوم جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه به شمار می‌رود. بر این اساس، ضرورت دارد مجالس کشورهای اسلامی به عنوان نماینده ملت‌های مسلمان و با تأسی از تعالیم اسلامی، این اقدام را قویاً محکوم نمایند.

در پایان از جنابعالی انتظار می‌رود ضمن محکومیت این اقدام غیراسلامی، تمامی اقدامات و ابتکارات پارلمانی را برای مخالفت و ممانعت از این توافق ننگین و استیفای حقوق مسلم فلسطینی‌ها بعمل آورید. همچنین از دولت متبوع خویش خواسته شود علاوه بر اتخاذ مواضع دقیق و روشن و محکومیت اقدام مزبور، با اتحاد و همبستگی از تمامی ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت خنثی کردن این ترور سیاسی ِمردمان اصیل ِفلسطین استفاده نمایند.»

 

منبع : خبرگزاری ایسنا