مجازات ها اثر بازدارندگی خود را از دست داده اند

رئیس کل دادگستری لرستان گفت زندان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ چرا که مجازات‎‌ها اثر بازدارندگی خود را از دست داده است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: زندان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ چرا که مجازات‎‌ها اثر بازدارندگی خود را از دست داده است.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان 

جعفر بدری در جشن گلریزان که در محل هتل جهانگردی استان برگزار شد، افزود: سال گذشته با فعالیت شما خیرین و مسئولین استان عده زیادی از زندانیان غیر عمد استان آزاد شدند.

وی با بیان این‌که در طول سال هم با کمک‎های انسان دوستانه نیز تعدادی از زندانیان آزاد شدند، اظهارکرد: اخیرا در برنامه کشتی قهرمانی باهمت برخی از بزرگان بیش از 50 نفر از زندانیان رهایی یافتند.

رئیس شورای قضایی استان با انتقاد از این‌که شرایط اقتصادی، سیاسی و مسائل روز اجتماعی باعث شده خیلی از جوانان وارد زندان شود، اظهار کرد: این درحالیست که گرفتاری‌ها و آلودگی‎های زندان زیاد است.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - شرایط و ضوابط مرخصی 15 روزه به زندانیان به مناسبت لیالی قدر 

وی گفت: در حال حاضر ایران از نظر جمعیت زندان در جهان حائز رتبه ششم است و نسبت به سرانه جمعیت به ازای هر 100 هزار نفر رتبه بیستم دنیا را داریم.

بدری با بیان این‌که زندان چاره و تنها راه حل دعاوی و اختلافات و پیشگیری از جرم نیست، یادآورشد: زندان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ چرا که مجازات‎‌ها اثر بازدارندگی خود را از دست داده است.

رئیس کل دادگستری استان 10 درصد جمعیت زندان‎های استان را زندانیان غیرعمد(تصادفی، درگیری و نزاع و اختلاف خانوادگی) دانست و با تاکید براین‌که این کمک‎هایی که از طریق گلریزان جمع‎آوری می‌شود برای رفع مشکلات آنهاست، تصریح کرد: همچنین 45 درصد زندانیان موادمخدر و بین 20 تا30 درصد سارقین بوده و مابقی مربوط به سایر جرائم عمدی هستند.

بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود -  اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  

 وی ادامه داد: تا حد امکان زندان را به جرائم خشن اختصاص داده‌ایم.

منبع : ایسنا