افزایش 100 درصدی تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد تحصیل رایگان فرزندان امداد در دانشگاهها

افزایش 100 درصدی تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد تحصیل رایگان فرزندان امداد در دانشگاهها

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از افزایش 100 درصدی تسهیلات اشتغالزایی و کارآفریتی مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: براساس قانون بودجه سال جاری تحصیل فرزندان کمیته امداد در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی رایگان خواهد بود.
منصور قمشه در خصوص اعتبارات کمیته امداد به خبرنگار مهر گفت: 33 هزار میلیارد ریال اعتبار این نهاد است که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: در سال جاری بر اساس سیاست های کلان و در راستای اقتصاد مقاومتی با رویکرد توانمندسازی اشتغالزایی و کارآفرینی به همراه حفظ عزت نفس خانواده های این نهاد اقدامات لازم انجام می شود.
معاون کمیته امداد اظهار داشت: در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در قانون بودجه سال جاری بهره مندی این نهاد از تسهیلات صندوق ملی در نظر گرفته شده است به طوری که براساس بندهای د و ه تبصره 5 قانون بودجه پنج درصد از منابع این دو بند جهت اشتغال خانواده های کمیته امداد و بهزیستی اختصاص پیدا کرده است و بانکهانیز موظف به اجرای آن هستند.
وی از افزایش بهره مندی از قرض الحسنه بانکهای کشور خبر داد و گفت: در راستای اهداف و برنامه های این نهاد مبنی بر اشتغالزایی و کارآفرینی خانواده های تحت پوشش و همچنین خروج 10 درصد از مددجویان تحت پوشش با حمایت دولت و نمایندگان و براساس بند د تبصره 17 قانون بودجه بانک مرکزی مکلف شد تا مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از مانده تسهیلات قرض الحسنه و رشد منابع مذکور جذب اشتغالزایی افراد تحت پوشش توسط بانک های کشور با معرفی این نهاد اقدام کند.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: براساس دو مصوبه فوق تسهیلات قرض الحسنه بانکی و صندوق توسعه ملی در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی صددرصد افزایش یافته است.
وی از تحصیل رایگان فرزندان کمیته امداد در دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: با توجه به ماده 20 برنامه پنج ساله و بند الف تبصره 16 بودجه سال 93 تحصیل فرزندان خانواده های کمیته امداد در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و موسسات رایگان خواهد بود و هزینه های آن در هر نیمسال از محل اعتبارات پرداخت می شود.
قمشه از معافیت خانواده تحت پوشش امداد از انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز خبر داد و گفت: همچنین براساس قانون مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی عوارض شهرداری و هزینه های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای یک بار در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصوب معاف می شود و دستگاه ارائه دهنده خدمات مذکور موظف به ارائه خدمات رایگان به این افراد هستند.