بهرامی قاضی نباید زیر فشار افکار عمومی قرار گیرد

بهرامی قاضی نباید زیر فشار افکار عمومی قرار گیرد

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: مجامع بین‌المللی و گروه‌هایی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند بیشترین فشار و هجمه خود را به قوه قضاییه و احکام اسلام وارد می‌کنند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی، اظهار کرد: دشمنان، امروز سریعا علیه حکم قصاص موضع می‌گیرند و در هر جا بحث حقوق بشر وجود دارد احکام قصاص در اسلام را محکوم می‌کنند.
 وی تاکید کرد: قاضی نباید زیر فشار افکار عمومی و حتی مجامع بین‌المللی تحت تاثیر قرار گیرد و حکم خود را برخلاف حکم حق اعلام کند.
 به عقیده وی، مهم‌ترین خطر برای حاکم عادل، تبعیت از هوای نفس است و در صورتی که بخواهد به قاضی لطمه‌ای وارد شود اول از ناحیه درون و هوای نفس است که تبعیت از هوای نفس نیز به علت فراموش کردن قیامت و یقین نداشتن به آخرت است.
 رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، قضاوت را یک منصب الهی که از حکومت الهی نشأت می‌گیرد عنوان کرد و گفت: همچنان که قوه قضاییه در جامعه اسلامی مستقل است، قاضی هم مستقل است و دیگران حق هیچ مداخله‌ای از قبیل فشار، تحمیل نظر و تهدید در قضاوت او را ندارند.
 رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این مراسم، تحقق امنیت، عدالت و رفاه را سه خواسته اصلی جامعه از حکومت عنوان کرد و گفت: عدالت پایه و اساس هر حکومتی است و اساس هستی بر پایه عدالت بنا نهاده شده است.
 حجت الاسلام قدرتی با بیان اهمیت برقراری امنیت و عدالت در جامعه اظهار کرد: اگر دستگاه قضایی کشور نتواند عدالت را در جامعه اجرا کند و نیروهای مسلح نتوانند امنیت را تامین کنند، مدیریت اجرایی هرگز در تامین رفاه جامعه موفق نخواهد بود و همه کسانی که مسئولیت تحقق امنیت، عدالت و رفاه جامعه را بر عهده دارند باید برای تحقق هر کدام دست به دست هم دهند.
 به گفته وی، رویکرد فرهنگی، پیشگیری از وقوع جرم، سازندگی و اصلاح در نیروهای مسلح خراسان شمالی مثال‌زدنی و در کشور بی‌نظیر است.
 این مقام قضایی خاطرنشان کرد: از 2 هزار و 100 زندانی که در زندان‌های این استان هستند، تعداد زندانیان عضو نیروهای مسلح کمتر از تعداد انگشتان دست است و اغلب آن‌ها نیز محکومیتی ندارند و جزو بازداشت‌شدگان هستند.
 محمد صبوری رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی هم در این مراسم عنوان کرد: امنیت در استان خراسان شمالی در میان تمام استان‌های کشور بی‌نظیر است.
 رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی هم در این مراسم، این استان را از امن‌ترین استان‌های کشور برشمرد و از کاهش جرایم و جمعیت کیفری استان در سال‌های اخیر خبر داد.
 محمدرضا خاکشور، قانون‌مداری، تقویت جایگاه فرماندهان و نظامیان و همچنین حفظ اقتدار نیروهای مسلح کشور را از اهداف و وظایف اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد.