کشتار مسلمانان در میانمار همچنان ادامه دارد طرح حمایت از مسلمانان میانمار در مجلس تهیه شده است

کشتار مسلمانان در میانمار همچنان ادامه دارد طرح حمایت از مسلمانان میانمار در مجلس تهیه شده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: طرح حمایت از مسلمانان میانمار تهیه شده و به امضای 60 نفر از نمایندگان رسیده است.

سید محمد جواد ابطحی

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص طرح نمایندگان مجلس برای حمایت از مسلمانان روهینگیا، اظهار داشت: طرحی را در خصوص حمایت از مردم مسلمان میانمار و محکومیت کشتار میانماری‌ها با قید یک فوریت تقدیم هیات رئیسه کرده‌ایم ولی هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه حدود 60 نفر از نمایندگان نیز این طرح را امضا کرده‌اند، بیان کرد: باید بتواینم اقداماتی را انجام دهیم تا دولت میانمار مجبور شود از کشتار جمعی و نسل کشی دست بردارد.

وی افزود: می‌توانیم با ایجاد محدودیت های اقتصادی، دولت میانمار را تحت فشار قرار دهیم و در این مسیر کشورهای دوست ایران که عضو سازمان همکاری شانگهای هستند، می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

ابطحی با بیان اینکه کشورهایی مانند چین و هند که ارتباط اقتصادی گسترده‌ای با میانمار دارند می‌توانند میانمار را تحت فشار قرار دهند تا از اقدامات خود دست بردارد، متذکر شد: بر اساس خبرهایی که واصل می‌شود و رسانه‌ای نیز نمی‌شود، کشتار مسلمانان و آدم سوزی ها همچنان در میانمار ادامه دارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه اسرائیلی مرتبط با خانم "سو چی" که مورد حمایت آمریکا است، سعی می‌کنند مانع از انتشار اخبار کشتار و آدم‌سوزی مسلمانان شوند، گفت: مجلس به عنوان یک مجلس پیشرو و انقلاب ما به عنوان انقلاب مستضعفان باید به این موضوعات ورود کند و از هیات رئیسه مجلس می‌خواهیم که این طرح هر چه سریعتر به صحن مجلس بیاید./