عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت طرح حمایت از مسلمانان میانمار تهیه شده و به امضای 60 نفر از نمایندگان رسیده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت طرح حمایت از مسلمانان میانمار تهیه شده و به امضای 60 نفر از نمایندگان رسیده است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، از شکایت واصله به کمیسیون متبوعش از عملکرد برخی بانک ها درباره محاسبه غیرمنطقی نرخ سود و جریمه وام ها خبر داد.

ولی داداشی

ولی داداشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شکایت واصله مردم از عملکرد برخی از بانک‌ها به کمیسیون اصل نود مجلس، گفت: متاسفانه ارایه تسهیلات از سوی برخی بانک ها با محاسبه غیرمنطقی نرخ سود و جرایم انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طبق بررسی های انجام شده محاسبه نرخ سود و جریمه دیرکرد وام ها حتی دو تا سه برابر نیز از سوی برخی بانک ها محاسبه شده است، افزود: به عنوان نمونه شخصی برای واحد تولیدی خود 500 میلیون تومان تسهیلات اخذ کرده در یک پروسه زمانی و مواجه با برخی مشکلات برای بازپرداخت تبدیل به 4 میلیارد تومان شده است.

داداشی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی تولیدکنندگان وجود دارد، ادامه داد: مشکلات پیش روی بخش تولید باعث شده روند بازپرداخت تسهیلات اخذ شده طولانی شود که این موضوع هر روز بر بیشتر شدن جریمه و نرخ سود وام اخذ شده افزوده به گونه ای که فرد تولید کننده دست از تولید برداشته و به نوعی ورشکسته شده است.

برخی بانک ها تولید را با مشکل مواجه کرده اند

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سبک و سیاق بانک ها در مواجه با تولیدکنندگان باعث شده که تولید در کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شود، تصریح کرد: عدم حمایت شبکه بانکی از صنعت و تولید در کشور آفت بزرگی است که دامن گیر اقتصاد ما شده است.

وی ادامه داد: در آستار فرد تولیدکننده ای برای واحد تولیدی خود نسبت به اخد وام یک میلیارد و 500 میلیون تومانی اقدام کرد اما با مواجه با مشکلاتی نتوانست سرموعد مقرر بازپرداخت تسهیلات را انجام دهد و مبلغ بازپرداخت وام وی به 9 میلیارد تومان رسید.

ارایه پیشنهاد بخشودگی سود و جرایم تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان در لایحه بودجه 97

داداشی با بیان اینکه شیوه عملکردی فعلی بانک ها باید از لحاظ قانونی تغییر کند، گفت: در قانون بودجه سال 96 کل کشور بخشودگی سود و جرایم تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان اعمال شد حال به دنبال این هستیم که این موضوع در لایحه بودجه 97 کل کشور نیز گنجانده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تسهیل بازپرداخت وام در رابطه با بدهکاران خرد بانکی صورت بگیرد، تصریح کرد: سخت گیری در رابطه با تولیدکنندگان ورشکستگی اقتصادی را در پی خواهد داشت.

طرح ویژه دولت برای حمایت از تولید با ارایه تسهیلات با نرخ 8 درصد

داداشی همچنین از طرح ویژه دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعت گران خبر داد و گفت: به تازگی لایحه ای برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود 8 درصد به تولیدکنندگان و صنعت گران به مجلس ارایه شده تا به این وسیله حمایتی از این قشر صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حمای از تولید در شرایط فعلی اقتصاد کشور مهم ترین اقدامی است که باید از سوی دولت انجام شود./